Kauno Prisikėlimo parapija

18 val.

m_linija

Įvykiai

Kitokia kelionė į Amžinąjį miestą - Romą (2013-03-13)

Paskelbta: 2014-03-13

Beveik tūkstantmetė išmintis byloja: visi keliai veda į Romą. Kovo pradžioje su Kristaus Prisikėlimo parapijos Šeimų bendruomenės nariai išsirengėme vienu iš šių kelių – tai buvo kelias oru. Vykome turėdami tikslų dar artimiau susidraugauti, paklajoti po Amžinąjį miestą kartu su dvasininku. Na, ir, žinoma, pamatyti Popiežių. Žvelgdama atgal iš savo asmeninės perspektyvos, galiu pasakyti, kad kelionė pavyko ir pasidalinti savo įspūdžiais.

Kitokia

Man ši kelionė buvo kitokia negu iki šiol įprastos. Iki šiol dažniausiai keliaudavome tik šeima: planuodavome iš anksto, užsakinėdavome bilietus, gyvenamąją vietą keturiems asmenims, sudarydavome sąrašą, ką norime pamatyti... O šįkart – bilietais, apgyvendinimu pasirūpino kiti, bendrakeleivių grupė – neįprastai didelė (17 žmonių) ir dvasininkas. Savo kambaryje, pavyzdžiui, radau Rudaminos bažnyčios fotografiją. Tiesa, litais atsiskaityti galimybės nebuvo.

Lūkesčiai

Prieš kelionę mūsų vadovas kun. Algis Akelaitis pakvietė nuslopinti bet kokius lūkesčius tokiomis Boernerijaus kodekso teksto eilutėmis:
„Vykti į Romą, vykti į Romą –
Rūpesčių daug, o naudos mažai (...)
Daug kaprizų, daug įsiūčio,
Daug sveikos nuovokos stygiaus,
Daug pamišimo“
Jis teisus: kai neturi lūkesčių ar sąrašo „būtina pamatyti“ objektų (arba tas sąrašas labai trumpas), lengviau pastebėti netikėtus dalykus – padaryti tikruosius asmeninius atradimus.

Atradimai

Lietuva Romoje. Gyvenome svečių namuose Villa Lituania Romos viduryje.   Ten mus pasitiko „vietiniai“ lietuviai. Savo kambaryje, pavyzdžiui, radau Rudaminos bažnyčios fotografiją. Tiesa, litais atsiskaityti galimybės nebuvo.

Popiežiaus audiencija – tai kartą per savaitę vykstantis maždaug valandos trukmės susitikimas su popiežiumi Pranciškumi šv. Petro ir Povilo bazilikos aikštėje, kur tokių klausytojų kaip mes - tūkstančiai. Iš jo girdėtos kalbos įsiminė štai kas: priminimas, kad Gavėnia – ypatingai palankus metas keistis: vaduotis iš blogų įpročių ir nuovargio, nenoro, tingėjimo keisti(s); kvietimas pamatyti, pastebėti vargstančiuosius ir atpažinti, kad mes patys esame tie vargšai... Visas jo kalbos tekstas (žr.>>>) Dar apie Popiežių - jei ne šv. Petro ir Povilo bazilikos aikštėje, tai važinėja ne pačiu naujausiu „Ford Focus“. Vairuoja ne pats.

Kitokia tvarka

Mums įprastos kelių eismo taisyklės (pėsčiųjų) negalioja (vis dėlto nerekomenduočiau nepaisyti tų taisyklių kitiems keliautojams, ypač, jei kartu nėra kunigo). Kavinėje pirma reikia kasininkei(ui) susimoki už kavą (ledus, pyragaičius ir pan.), o paskui eiti pasiimti pas kitą darbuotoją prie prekystalio - mama, sovietmečiu dažnai lankydavusis Maskvoje minėjo tokią pat tvarką . Pietų pertrauka nuo pusiaudienio iki popietės, kai užrakintos bažnyčios, o maitinimo įstaigos arba uždarytos, arba siūlo labai ribotą meniu. Bet išmoksti nesipiktinti – juk čia žmonės taip gyvena, o pats esi tik atvykėlis.

Svarbiau keliauti, o ne atvykti

Mieste, pilname istorinių paminklų, dailės, architektūros šedevrų tiesiog nuvainikuojamas asmeninis su(si)reikšminimas: pamatai, pajunti, supranti, kad nė iš tolo neprilygsti nei Mikelandželui, nei Karavadžio, nei tiems bevardžiams kalviams, mūrininkams ar dailidėms seniai kūrusiems visą šį grožį. Ir netgi lankydamas tas pačias vietas (senąją Romą, istorinį centrą), pamatai ką nors nauja, iki tol nepastebėta.

Kelionėje geriau pažįsti save ir bendrakeleivius – ilgesnį laiką būnant kartu neįprastoje, nepažįstamoje aplinkoje griūna stereotipai, išankstinės nuomonės...

Padėkos reveransai

Parapijos klebonui mons. V. Grigaravičiui – kad daug padarė, jog ši kelionė įvyktų, kun. A. Akelaičiui – kad parodė Savo Romą, Villa Lituania rektoriui mons. Petrui Šiuriui ir darbuotojams – kad buvo jauku ir patogu, visiems septyniolikai bendrakeleivių - kad buvo dėmesingi ir atviri vienas kito norams ir poreikiams.

Pabaigai

KELIO TEIKĖJAU IR VEDLY,
Kelionei artėjant prie pabaigos –
Padaryk mane nuolankų,
Nes žengiau per grubiai.
Vėl nukreipk mane,
Nes žengiau nesidairydamas.
Pakviesk mane į gailestingumą,
Nes praėjau pro kenčiančius.
Kelionė baigiasi, bet –
Mes ir toliau eisime kartu –
Pabudęs rytoj būsiu su Tavim.
(viena Iš 26 kun. Algirdo Akelaičio atrinktų piligrimo maldų)