Kauno Prisikėlimo parapija

18 val.

m_linija

Įvykiai

Pagyvenusių žmonių popietėje - Išvyka į Pažaislio vienuolyną (2015-06-03)

Paskelbta: 2015-06-08

Šiltą birželio pirmąjį trečiadienį senjorai rinkosi Pažaislio vienuolyne. Nors šį įstabų XVII a. Lietuvos baroko perlą buvome aplankę prieš septynerius metus. Bet ... Žinome kad ten daug kas pasikeitė, be to ir daugelis senjorų prie mūsų būrio prisijungė vėliau. Buvo didelis noras kai kam ir dar kartą ten pabuvoti.

Mus pasitiko Pažaislio kultūros ir turizmo centro gidė Agnė Šeduikytė ir, deja, jos pasakojimu labai nusivylėme. Ji įspėjo, kad neturinti daug laiko, tai pateikė labai nedaug žinių, ką ir iš mūsų daugelis žinojo. Apstulbino, kai gidė bažnyčios klausyklas pavadino “būdelėmis“. O su pietinėje oficinoje įrengta ekspozicija liepė susipažinti savarankiškai. Reikia pasidžiaugti, kad tai šiuolaikiškai įrengta ekspozicija, kurioje istorinis ir dvasinis paveldas pasakoja apie kamaldulių, stačiatikių ir čia tebegyvenančių kazimieriečių gyvenimą. Tai dokumentika, fundatorių Pacų dovanoti liturginiai indai bei vertingi meno kūriniai. Bet ir čia reikėjo nors trumpo gidės pasakojimo.

Kas vienuolyne lankėmės prieš septynetą metų iki šiol prisimename sesers Editos nepamirštamą dviejų valandų kelionę. Tardamasi su turizmo centro atstove dėl ekskursijos, paprašiau, kad mums pasakotų seselė Edita . Deja, iš turizmo centro sutikimo negavau. Nesupratau – kodėl?

Vienuolynas atgijo. Kitoje dalyje įkurtas svetingumo kompleksas. Čia buvo Svečių namai, kurie nuo senų laikų buvo skirti svečiams ir fundatorių reikmėms. Labai norėjome juos pamatyti. Čia įkurtas restoranas, viešbutis, reprezentacinės salės. Mus maloniai priėmė administratorė Dovilė Mitkevičiūtė, pakvietė į fundatorių salę ir papasakojo istoriją, aprodė viešbučio kambarius, kurie pavadinti su šia vieta susijusių žinomų žmonių vardais, kiekviename kambaryje ant naktinio stalelio– Šventasis raštas. Taigi, šioje komplekso dalyje viską pamatėme ir ta valanda - nė cento... Širdingai dėkojome admistratorei Dovilei ir linkėjome kuo geriausios sėkmės. Pakvietė apsilankyti, nebūtina čia apsigyventi. Norint praleisti keletą poilsio vakandų, galima ne tik pasivaikščioti prie marių, o čia atsigaivinti arbata ar gaiviu gėrimu, liepų alėjoje pailsėti ir paskaityti knygą, nes čia įrengta knygų lentynų vitrina – atvira kiekvienam. Be to, liepų alėjoje vyksta koncertai.

Kojelės tai tikrai pavargo, tad buvo malonu visiems susėsti medžių paunksmėje, pasivaišinti, ką turėjome atsinešę lauknešėliuose, pasidalinti įspūdžiais, pasidžiaugti Pažaislio vienuolynu, kurį kasmet aplanko per 80 tūkstančių lankytojų. Ir kaip pailsėjus tokioje gražioje aplinkoje nepadainuoti mūsų pamėgtų tautos dainų? Nuovargio lyg nebūta, ko pasigedome – pamiršome, o gerų įspūdžių daug ....