Kauno Prisikėlimo parapija

18 val.

m_linija

Įvykiai

Šeimų bendruomenės advento rekolekcijos Vokietijoje (2018-12-11)

Paskelbta: 2018-12-11

Katalikiškas adventas Mozelio slėnyje skamba tarsi sarkastiškas juokelis sujungus dvi sunkiai suderinamas sąvokas: poetiškų peizažų regioną, garsėjantį vynu, kalėdinėmis mugėmis, kiaulienos šniceliais bei dešrelėmis ir advento rekolekcijas su tikslu: atsiriboti nuo pasaulietinio šurmulio, materialių gėrybių ir ramybėje sulaukti Kristaus gimimo. Spręskite, kas geriau pavyko...

Gruodžio 6 d. kelionę, lydimi mūsų dvasios vadovo, parapijos klebono mons. Vytauto Grigaravičiaus, pradėjome šv. Mišiomis Vilniaus Dievo Gailestingumo šventovėje, kurioje susirinkę nieko nenumanantys adoruotojai palaikė tai staigmena ir netikėta malone.

Palaiminti ir gerai nusiteikę išskridome į Frankfurto Hanos oro uostą. Įsivakarojus pasiekėme tipišką Vokietijos provincijos viešbutuką Sohren miestelyje su tradiciniu interjeru ir patiekalų meniu. Ryte pasistiprinome pusryčiais ir prabudę nuo monsinjoro Vytauto Grigaravičiaus suorganizuotos espresso kavos bei papasakotos jaudinančios istorijos apie jo sąsajas su šia vietove, išvykome į kaimyninį miestelį Kastellaun.

Ten paminėjome šv. Mikalojaus dieną šv. Mišiomis. Homilijoje monsinjoras Vytautas kalbėjo apie grožį širdies sąskaita, apie gerumą, kuris puošia, turtina, vainikuoja ir kuriuo galima pasipuošti širdį, tarsi Kalėdų eglutę.

Šiltai ir sutikti, ir išlydėti Šv. Elenos parapijos klebono Benno Wiederstein išvykome į Kelną.  Mus pasitiko įvairiatautė minia, anyžinių kepinių aromatas ir mugės šurmulys. Kelno katedra tarsi atskiras miestas priglaudė santūrume ir ramybėje. Joje 1965 metais prieglobstį rado net musulmonų imigrantai – jiems buvo suteikta vieta pamaldoms. Apžiūrėjome grindų mozaikas, Trijų Karalių relikvijų skrynią, kur manoma laikomi jų kaulai, bei sudalyvavę Švč. Sakramento adoracijoje tarsi į kitą pasaulį patekome į prekybos ženklų valdomą Kelno miesto centrą. Nors ši dalis šiuolaikiniam žmogui gerai pažįstama ir įsisavinta, tačiau visas grobis, kokį man pavyko nučiupti buvo paukščio kakas, kava ir sumuštinis.

Apsivalę keliavome į Koblenzą, į kurį, panašu, ne vieni mes traukėme ieškodami šv. Kalėdų nuotaikos. Įprastos tradicinės mugės su dešrelėmis ir karštu vynu pritraukia minias įvairaus amžiaus, socialinių grupių ir tautybių žmonių, jose paskendome ir mes. Privilioti kun. Benno pažadų pavaišinti kava, kitą rytą vėl traukėme į Kastellaun.

Monsinjoras Vytautas Grigaravičius aukojo šv. Mišias, jo homilijos tema buvo apkalbos, kurios mums įprastos, suprantamos, toleruojamos ir net džiuginančios laikinu primityviu pigaus saldėsio malonumu. „Visada naudojama ta pati taktika. Kai norima ką nors pasmerkti, kai norima ką nors nušalinti, visada pradedama nuo apkalbų, šmeižto, kurių netrūksta nė vienoje visuomenėje ar grupėje, tai atsitinka ir mūsų parapijų bendruomenėse. Atsiminkite mums suteiktą didį pašaukimą – būti vienybėje su Jėzumi, vienybėje su Tėvu. Šiuo keliu turime eiti, turime būti vieningi, turime būti vyrai ir moterys, kurie visada stengiasi eiti vienybės keliu... Viešpats tesuteikia mums malonę visada eiti tikros vienybės keliu“, - baigė homilija monsinjoras Popiežiaus Pranciškaus pasakytais žodžiais.

Mintyse pasižadėję jų atsisakyti pasinėrėme į kun. Benno pasiūlytus sumuštinius ir vaisių desertus. O toliau laukė kelionė į Trierą: Katedrą, Konstantino baziliką... ir dar galybė alternatyvių vietų, kur galima patirti palaimą. Didingų ir santūrių bažnyčių kontrastas su vokiška gatvių, namų ir vitrinų puošyba – sunkiai virškinamas derinys po kurio reikia daug tyro vandens: minčių grynumo, tylos, maldos...

Pasigrožėję išpuoštais, tarsi žaisliniais Mozelio slėnio miesteliais ruošėmės kelionei namo.

Šioje kelionėje kaip niekad lydėjo mintis: kiek gero turėjo būti padaryta kiekvienam iš mūsų ir kiekvieno iš mūsų, kad ji įvyktų arba būtų sėkminga? Vertinkim patys...