![]() |
|||||||||
|
![]() |
||||||||
- Šventadienio mintys
Švč. M. Marijos Ėmimas į dangų Žolinė, C (Lk 1,39-56), (2010-08-15)Klebono mons. V. Grigaravičiaus homilija
Pirmajame skaitinyje iš Apreiškimo šv. apaštalui Jonui skaitėme apie moterį, kuri buvo „apsisiautusi saule, po jos kojų mėnulis, o ant galvos dvylika žvaigždžių vainikas (...) ir ji pagimdė Sūnų, berniuką, kuriam skirta ganyti visas tautas“ (Apr.12,1.5). Tai ne tik simbolizuoja mergelę Mariją, bet ir rodo būsimą Bažnyčios pergalę. Dievo Motina Marija viską laimėjo tikėjimu ir nuolankumu. Viešpačiui patinka nuolankieji. „Jis maloningas ir iš kartos į kartą tiems, kurie Jo klauso. Jis parodo savo rankos galybę ir išsklaido iš didžios širdies žmones“ (Lk 1,50-51), - girdėjome Marijos giesmėje „Magnifikat“. Marijos Ėmimas į dangų mums visiems teikia viltį, kad ir mes būsime išganyti. Apaštalas Paulius laiške tesalonikiečiams rašo: „Mes norime, broliai, kad Jūs žinotumėte tiesą apie užmiegančius ir nenusimintumėte kaip tie, kurie neturi vilties“(1 Tes 4,13). Marija įtikėjo Dievo pažadų išsipildymu ir todėl, baigusi savo žemiškąjį gyvenimą su kūnu ir siela buvo paimta į dangaus garbę, „ten ji jau dalyvauja savo Sūnaus prisikėlimo garbėje, pranokdama būsimą visų Jo kūno narių prisikėlimą“(KBK, 974) – skaitome Bažnyčios Katekizme. Mes visi esame Dievo pašaukti būti tyrais ir šventais, kokia buvo Marija. Ir kiekvienas, kuris pasitiki Dievo pažadais kaip Marija, džiaugsis danguje, paimtas su kūnu ir siela, kaip mylimas Dievo vaikas. Mes turim žinoti ir tai, kad Marijos Ėmimas į dangų nebuvo vienas iš jos gyvenimo įvykių, kuris aprašomas istorijos knygose. Posakis „paimta į dangišką šlovę“ reiškia, kad ją pasiėmė Dievas, o tai vyksta už istorijos rėmų. Mes, tikintieji, žinome, kad tikėjimo „dangus“ nėra kosminė erdvė ir nesame naivūs, įsivaizduodami, kaip Marija sklando ore. Bažnyčia apie Marijos paėmimą į dangų sprendžia ne iš istorinių, bet iš tikėjimo liudijimų. Tai mus turi nepaprastai džiuginti, mes turime gyventi džiaugsme ir viltyje. Mūsų džiaugsmo negali nustelbti šio pasaulio nesėkmės, įvairūs gundymai kaupti, viską aukoti materialinio gerbūvio kūrimui, kur menkiausias pralaimėjimas iššaukia nusivylimą, sukelia skausmą. Marijos Dangun Ėmimo šventė primena mums, kad ne vien siela, bet ir Kūnas yra skirti dangui. Kristus tapo žmogumi, prisiimdamas Kūną iš Marijos, kad atpirktų ne tik žmogaus sielą, bet ir kūną. Taigi, brangieji, mes neturim apleisti ir savo kūno, nepasiduoti pasaulio gundymams, kaip apaštalas Paulius moko: „Elkimės padoriai, saugodamiesi, apsirijimo, girtavimo, palaidumo, neskaistumo, nesantaikos ir pavyduliavimo“. (Rom 13,13). Tegul mūsų Šventojo Rožinio maldos „Sveika, Marija“ virsta taku, kuriuo eidami mes nepasiklysime šio pasaulio klystkeliuose bei vingiuose. Tebus malda „Sveika, Marija“ tarsi rodyklė, rodanti kelią į dangų. Mieli broliai ir seserys Kristuje, nuoširdžia malda, ne tik šiandien, bet ir kiekvieną dieną kreipkimės į visų mūsų Motiną Mariją, prašydami išmokyti mus, kaip ir ji, savo gyvenimu, liudyti tikėjimą Dievo žodžiu, pasitikėti Jo pažadais, nuolankiai priimti Jo dovanas, niekada nesuabejoti Jo meile ir gailestingumu. Tik tuomet galim tikėtis, kad drauge su Mergele Marija ir visais angelais bei dangaus šventaisiais galėsime amžinai garbinti ir šlovinti mūsų Viešpatį Dangaus ir Žemės Kūrėją Jo dangiškoje karalystėje. |
|||||||||
|