![]() |
|||||||||
|
![]() |
||||||||
- Šventadienio mintys
Švč. Trejybė, B (Mt 28, 16-20) Tėvo diena (2009-06-07)Klebono mons. V.Grigaravičiaus homilija
Pamenu, kai buvau paauglys ir žengiau pirmuosius žingsnius tikėjimo link, bandžiau išsiaiškinti keistus, dažnai man nesuprantamus maldos žodžius. Vieni iš jų buvo: „Vardan Dievo Tėvo ir Sūnaus, ir Šventosios Dvasios“. Kai paklausiau mamos, kodėl maldą visada pradedame darydami kryžiaus ženklą ir sakydami būtent šiuos žodžius, ji, kaip į daugelį kitų klausimų, atsakydavo: „Vaikeli, į Dievą tikėti reikia nieko neklausinėjant. Mylėk Dievulį, garbink Jį, pasitikėk Juo ir viskas bus gerai“. Kartą kažkur skaičiau apie tai, kaip kunigas nuoširdžiai ir ilgai tikintiesiems aiškino apie Švč. Trejybę. Baigdamas homiliją jis pasakė: „Švenčiausioji Trejybė – tai didžiausia paslaptis, kurios nei vienas žemės gyventojas neįstengs perprasti“. Kunigo klausęs žymus teologas ištarė: „Tas vienas sakinys atstoja visą pamokslą, nes jis vienintelis nuskambėjo įtikinamai“. Man patiko žinomo Oksfordo (Oxford) universiteto dėstytojo ir rašytojo C.S. Leviso (C.S. Lewis) samprotavimai: „Jei negalim įsivaizduoti triasmenės Būtybės, kokia prasmė apie Ją kalbėti? – klausia jis ir atsako: „Kalbėti iš tikrųjų neverta. Svarbu būti iš tikro įtrauktam į tą triasmenį gyvenimą, ir tai gali prasidėti bet kada – kad ir šią akimirką, jei tik norite. Turiu omeny štai ką. Eilinis paprastas krikščionis klaupiasi, kad sukalbėtų maldą. Jis stengiasi bendrauti su Dievu. Bet, būdamas krikščionis, jis žino, kad melstis jį skatina irgi Dievas: Dievas – Šventoji Dvasia, esanti jo viduje. Be to, jis supranta, kad visos tikros žinios apie Dievą ateina per Kryžių – Žmogų, kuris buvo Dievas – Kristus, kuris stovi greta, padėdamas melstis, melsdamasis už jį. Taigi, net eiliniam žmogui meldžiantis, iš tikrųjų vyksta trigubas triasmenės Būtybės gyvenimas. Švenčiausios Trejybės paslaptis yra centrinė krikščionių tikėjimo ir gyvenimo paslaptis. Tai paties Dievo vidinio gyvenimo slėpinys. Tai ji yra visų kitų tikėjimo paslapčių šaltinis, jas visas nušviečianti šviesa. Tai visų svarbiausia, esmingiausia tiesa „tikėjimo tiesų hierarchijoje“ (KBK, 234). Mielieji, Dievui būdinga dalytis savimi, o mes esame sukurti pagal Jo paveikslą ir panašumą. Vadinasi, ir mes turime dalytis savo gyvenimu su kitais. Esame sukurti bendrystei vieni su kitais. Mažiausia tos bendrystės ląstelė yra šeima, kurios aukščiausias autoritetas yra tėvas, kartu geras ir rūpestingas, mylintis žmoną ir savo vaikus. Tėvo pašaukimas yra suteikti savo vaikui, ypač sūnui, tapatumą būti jam autoritetu.
Mieli broliai ir seserys, šlovindami ir garbindami Švenčiausiąją Trejybę – giliausią meilės Bendrystę, prašykime Jos malonės dovanų gyviesiems tėvams ir dangaus ramybės mirusiems tėvams. O, kad mūsų žemiškieji tėvai būtų tokie, kad per juos vaikai galėtų suprasti, kodėl prasmingiausias Dievo vardas yra Tėvas! Kiek daug problemų išsispręstų, kiek meilės ir gėrio patirtų žmonija. Amen. |
|||||||||
|