![]() |
|||||||||
|
![]() |
||||||||
- Šventadienio mintys
Tikėjimo dorybė (2009-06-28)Klebono mons. V. Grigaravičiaus katechetinė homilija
Po džiaugsmingo velykinio laikotarpio, kai Šventasis Raštas mus vedė Prisikėlusio Kristaus keliais, Apaštalų darbai ir apaštalo Pauliaus laiškai liudijo, kad Kristus tikrai prisikėlė, keturiasdešimt dienų Jis rodėsi savo mokiniams, kartu su jais valgė ir gėrė, priminė visus pranašus, aiškino jiems, kas visuose raštuose apie Jį pasakyta. Žengdamas į dangų pažadėjo atsiųsti Šventąją Dvasią, kuri stiprins, teiks jėgų ir padės drąsiai liudyti Jo prisikėlimą ir Dievo meilę. Kiekvienas mūsų per Krikštą ir Sutvirtinimo sakramentą taip pat gauname Šventosios Dvasios dovaną. Šios dienos katechezėje: „Tikėjimo dorybė“ bandysiu atsakyti į šiuos klausimus. Bažnyčios Katekizme skaitome: „Savuoju Apreiškimu „neregimasis Dievas iš begalinės meilės žmonėms parbyla į juos kaip į savo bičiulius ir bendrauja su jais, kviesdamas savo draugėn ir priimdamas juos į šią draugiją“ (DV 2). Tam kvietimui tinkamas atsakas yra tikėjimas (KBK,142) – viena iš trijų dieviškųjų dorybių. Tikėjime svarbiausia paklusnumas. Paklusti tikėjime reiškia laisvai pritarti išgirstam žodžiui, nes jo tiesą laiduoja Dievas, pati Tiesa. To klusnumo pavyzdžiu Šventas Raštas mums siūlo Abraomą, tobuliausiai pakluso Marija (KBK, 144). Evangelijoje pagal Joną skaitome: „Dievas taip pamilo pasaulį, jog atidavė savo viengimį Sūnų, kad kiekvienas, kuris Jį tiki, nepražūtų, bet turėtų amžintąjį gyvenimą“. (Jn 3,16). Prisipažinkime, kad tai vienas sunkiausių uždavinių. Nėra sunku tikinčiajam sekmadieniais ateiti į bažnyčią, nėra sunku sukalbėti rožinį, vakarines maldas, bet štai mylėti kiekvieną, nors ir nevienodai – vienus labiau, kitus mažiau, yra iš tiesų sunku. Juk taip sunku atsispirti pagundai neapkalbėjus to, kuriam geriau sekasi, kuris yra pranašesnis. Arba giliai, giliai širdyje pikdžiugiškai nusišypsai, kai tave įžeidusiam skaudžiai užgavusiam nepasiseka. Kitaip tariant, kiekvieną kartą nugali taikliai nusakytas lietuviškas būdas: jei kaimynui blogai, tai man labai gerai. Mielieji, mes vieni patys be Dievo nieko negalim nuveikti. Apie tai kalbėjo ir Kristus. Ir mūsų tikėjimas yra Dievo dovana, Jo įdiegta antgamtinė dorybė. Prisiminkime, kai Petras išpažino, kad Jėzus yra Kristus, gyvojo Dievo Sūnus, į tai Jėzus atsakė: „Palaimintas tu, Simonai (...), nes ne kūnas ir kraujas tai tau apreiškė, bet mano Tėvas, kuris yra danguje (Mt 16,17). „Kad šis tikėjimas pasireikštų, reikalinga mus pranokstanti ir padedanti Dievo malonė bei vidinė Šventosios Dvasios pagalba“ (KBK, 153) - moko mus Bažnyčios Katekizmas. Tačiau negalima paneigti ir to, kad tikėjimas yra žmogiškasis veiksmas. Juk tikėjimas ir pasitikėjimas Dievu bei Jo apreikštosiomis tiesomis neprieštarauja tai, ar mes tikim, ar ne, ką kitas sako, ką pažada. Tiesa, kai pažadai neįvykdomi, ryšys tarp žmonių gali nutrūkti. Dievui gi mes daug kartų pasižadame nebenusidėti, tačiau per išpažintį vis kartojame tuos pačius nusižengimus ir tikim, turim viltį, kad Dievas dėl savo meilės ir gailestingumo mums atleis, nenusigręš, apkabins kaip paklydėlį sūnų. Bažnyčios Katekizmas pabrėžia ir tai, kad nors tikėjimas yra asmeninis žmogaus ryšys su Dievu, tačiau kartu jis yra Bažnytinis aktas, išreiškiamas išpažinimu: „Tikime“. Iš tiesų tiki būtent Bažnyčia; tad Šventosios Dvasios malone Bažnyčia pirmesnė už pavienio krikščionio tikėjimą, ji gimdo jį ir maitina. Todėl Bažnyčia yra Motina ir Mokytoja (KBK, 166-169-181). Baigti norėčiau Morkaus Evangelijos jauno epileptiko tėvo ir Jėzaus dialogu. |
|||||||||
|