![]() |
|||||||||
|
![]() |
||||||||
- Šventadienio mintys
Vilties dorybė (2009-07-05)Klebono mons. V.Grigaravičiaus katechetinė homilija
Tikėjimas, viltis ir meilė – trys dieviškosios dorybės, kurios suteikia gebėjimą gyventi bendrystėje su Trejybe, pagrindžia ir įkvepia krikščionio moralinę veiklą, gaivindamos žmogiškąsias dorybes (KBK santrauka 384), - skelbia Bažnyčios Katekizmas. Praeitą sekmadienį aptarėme tikėjimo dorybę, o šiandien kalbėsime apie vilties dorybę. Žmonijos istorija nuo amžių pradžios nužymėta visokiausiomis žmogaus viltimis. Pirmieji žmonės Adomas ir Ieva nusidėjo Dievo įsakymui, turėdami viltį tapti tokiais pat išmintingais ir viską žinančiais kaip jų Kūrėjas. Babelio bokšto statytojai vylėsi pastatyti „miestą ir bokštą su dangų siekiančia viršūne!“ (Per 11,3). Taip jie norėjo išgarsinti savąjį vardą pasaulyje. Ir taip visais laikais žmogus deda visas pastangas, kad įgyvendintų savo viltis ir lūkesčius. Mokslo pažanga, technikos laimėjimai, kosmoso užkariavimai leido žmogui pasijusti visagaliu. Jis mano esąs savo laimės kalvis, tikisi savo jėgomis, turimomis priemonėmis įgyvendinti savo viltis geresniam, laimingesniam gyvenimui. Kiekvienas, kad ir mažiausias, žmogaus valios žingsnis yra žengiamas tiktai laimės kryptimi (...). Visi žmonės, net tie, kurie eina pasikarti, savo veiksmus motyvuoja, pateisina vien laimės poreikiu“. Iš tiesų, laimės siekimas yra pats natūraliausias, pats esmingiausias, niekada neišnykstantis mūsų būties poreikis. „Vilties dorybė atitinka laimės troškimą, kurį Dievas įdėjo į kiekvieno žmogaus širdį“ (KBK, 1818). Laimės siekis apima visas viltis, kurios įkvepia žmogų veikimui. Pažangos garbintojai visas viltis deda į tolimą ateitį. Prisiminkime komunizmo statytojus. Jie maitino savo žmones viltimi, kad apie 1980 metus kiekvienas gyvens pagal savo poreikius bei dirbs darbą pagal savo galimybes. Tačiau šiandien esame liudytojai kaip šios viltys subyrėjo tarsi kortų nameliai. Galima įtikinėti, kad ateities mokslas, technika, menas visuotinis žmonių bei tautų solidarumas sukurs žmonijai „aukso amžių“, tačiau blaiviai žvelgiančiam į gyvenimą, sugebančiam įvertinti praeitį ir dabartį, aišku, kad tai nerealios svajonės, tuščios viltys, tai tik paprasčiausios iliuzijos. Apaštalai, davę pradžią Romos imperijos atsivertimui, didieji viduramžių kultūros kūrėjai, mąstytojai paliko gilų pėdsaką žemėje būtent todėl, kad jų mintys ir protas buvo nukreipti į dangų. O kai krikščionys ėmė vis mažiau mąstyti apie kitą pasaulį, mažėjo ir jų poveikis šiam pasauliui. Ir šios dienos Evangelija pasakoja apie dviejų žmonių vilčių išsipildymą. Prie Jėzaus prisiartino sinagogos vyresnysis karštai maldaudamas: „Mano dukrelė miršta! Ateik ir uždėk ant jos rankas, kad pagytų ir gyventų“ (Mk, 23). Ir Jėzus nuėjo su juo. Pakeliui sutiktieji žmonės pranešė apie mergaitės mirtį. Beprarandantį viltį sinagogos vyresnįjį, Jėzus nuramino: „Nenusigąsk, vien tikėk!“ (Mk 5, 26). Ir kaip girdėjome Jėzus prikėlė mergaitę iš mirties. Pamokanti ir įspūdinga kraujoplūdžiu sergančios moters viltis: „Jeigu paliesiu bent jo drabužį – būsiu išgelbėta!“ (Mk 5, 28), - kaip maldą kartojo ji. Stebuklas įvyko – moteris pasijuto pasveikusi, vos tik palietė Jėzaus rūbą. Tokių vilčių išsipildymo apstu Šventajame Rašte, tik dar kartą kartoju: svarbiausia sąlyga – tikėjimas ir pasitikėjimas Dievu. Mieli broliai ir seserys, vieni sako, kad viltis kvailių motina, kiti sako, kad viltis numiršta paskutinė, o mes gyvenkime viltimi, kurios padedami kaip savo laimės siekime Dangaus karalystės ir amžinojo gyvenimo, pasitikėdami Kristaus pažadais ir remdamiesi ne savo jėgomis, bet Šventosios Dvasios malonės pagalba (plg. KBK, 1817). |
|||||||||
|