![]() |
|||||||||
|
![]() |
||||||||
- Šventadienio mintys
Švč. Trejybė, A (Jn 3,16-18) (2014-06-15)Klebono mons. V. Grigaravičiaus homilija Mieli broliai ir seserys Kristuje, nors velykinis laikas baigėsi, Bažnyčia kviečia toliau apmąstyti kai kuriuos Velykų slėpinius. Žymus anglų rašytojas Levitas (C. S. Lewis) siūlo matematinį modelį šiam slėpiniui suvokti. Visi žinome, kad erdvėje galim judėti trimis kryptimis: kairėn arba dešinėn; atgal ir pirmyn; aukštyn arba žemyn. Jos vadinamos trimis matmenimis, kitaip tariant, mus supa trimatė erdvė. Naudodamiesi tik vienu matmeniu, mes galim nubrėžti tik vieną tiesią liniją; turėdami du matmenis – galim nubrėžti figūrą, pavyzdžiui: kvadratą, kurį sudaro keturios tiesios linijos. Trys matmenys jau leidžia nubraižyti tai, ką vadiname kūnu, pavyzdžiui: kubą, kurį sudaro šeši kvadratai. Kitaip tariant vienmatis pasaulis būtų tik tiesi linija, o daug linijų dvimačiame pasaulyje sudaro plokščią figūrą. Trimačiame pasaulyje yra ir tiesių linijų, ir plokščių figūrų, iš jų derinių galima sudaryti kūną. Taip pasirenkant aukštesnius lygmenis, neatmetami ir tie dalykai, su kuriais susiduriame paprastesniuose – tik jie naujai sugrupuoti, - taip, kad būnant žemesniame lygyje jų neįmanoma įsivaizduoti. Taip ir su tikėjimu. Būdami žmogiškame lygmenyje mes pajėgūs suvokti tik dvimatę erdvę, kurioje vienas asmuo yra tik viena būtybė, du asmenys – dvi skirtingos būtybės. Dieviškame lygmenyje mes regime Būtybę, kurią sudaro trys Asmenys. Esant žmogiškam lygmenyje sunku iki galo suvokti triasmenę Būtybę, lygiai taip pat kaip sunku būtų įsivaizduoti kubą, jei būtume sukurti, kad suvoktume tik dvimatę erdvę. Triasmenio Dievo veikimas mumyse prasideda nuo paprasčiausios maldos. Kai suklumpame maldai, mes per ją stengiamės kalbėti su Dievu Tėvu – pirmuoju Švč. Trejybės asmeniu. Būdami krikščionys, mes žinome, kad melstis mus skatina taip pat Dievas, kuris yra mūsų viduje, tai yra Šventoji Dvasia. Pagaliau, mes žinome, kad visos žinios apie Dievą atėjo per Žmogų, kuris buvo Dievas ir, kuris visada yra greta, padeda melstis už Jį. Tai antrasis Trejybės asmuo – Dievas Sūnus, Jėzus Kristus. Pirmajame skaitinyje iš Išėjimo knygos Dievas kalba su Moze, duoda įsakymus, kurių turi laikytis visi žmonės. Vienoje darnioje šeimoje, kurioje užaugo trys vaikai, vos neįvyko tragedija. Vaikai sukūrė savo šeimas ir išvyko gyventi į kitus miestus. Prašmatniame didžiuliame name liko gyventi dviese – vyras ir žmona. Vyras pasinėrė į verslą, kuris reikalavo viso jo laiko nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro. Žmona likdavo viena tuščiuose namuose. Staiga ji susirgo. Jos sveikata ėjo blogyn ir blogyn, gydytojai negalėjo nustatyti ligos priežasties. Kartą, vyras budėdamas prie jos ir žiūrėdamas į išblyškusį, be gyvybės ženklų veidą, pravirko ir tarė: „Mieloji, nepalik manęs. Ką aš darysiu be tavęs, juk aš taip tave myliu?!“ Žmona sunkiai pravėrusi akis vos girdimai ištarė: “Ar tai tiesa?“ -Taip, mieloji, nejaugi tu to nežinojai? – skubiai susijaudinęs atsakė vyras. Ir nuo tos akimirkos žmona ėmė sparčiai sveikti. Taip ir mes, nejausdami, netikėdami, jog Dievas mus myli, galim patirti neviltį ir nusiminimą, kurie užslopins mumyse gyvenimo džiaugsmą. Tik nuoširdi malda, dvasinis tobulėjimas per gilesnį Dievo pažinimą ves mus į aukštesnį tikėjimo lygmenį, kuriame patirsime Švč. Trejybės slėpinį. Švč. Trejybės slėpinys yra ne tai, kaip trys asmenys gali būti vienas Dievas, bet tai, kaip Dievas mus myli. Dievas trokšta, kad mes patirtume Jo meilę, būtume išgydyti dėl Jėzaus pergalės prieš blogį ir perkeisti Šventosios Dvasios apreikštąja tiesa. |
|||||||||
|